2013-01-18

Idag har jag varit barnvakt åt syrrans barnbarn.

Tidigt på morgonen kom Lajan och lämna Svante som jag lovat att ta hand om idag. Först åkte vi
Till Ninas kondis och köpte lite kakor sedan åkte vi upp till Mörrum hockeys kansli för att bjuda Linda och Ronney på fika.


Linda hade gjort så fint på sitt lilla kontor.


Sedan gick vi ut i ishallen och provade platserna som Svante och pappa Jocke ska sitta på när Mörrum möter Mariestad på söndag.


Svante provade även den nya handikapp platsen.


Ismaskinen var ju väldigt spännande den är ju rosa sa Svante, varför är den rosa? Då sa jag det är för happiend rekla byrå målat Ismaskinen Tobbes Annica jobbar på happiend. Det blev tusen frågor om allt i ishallen så det gäller att svara på rätt saker.


Sedan fick jag frågan om Svante kunde få provsitta Ismaskinen. Så jag frågade vaktmästaren Leif Danielsson, klart han får det sa Leif. Oj oj Svante blev så glad jag tror han kunde ha suttit kvar hela dagen.





Leif visade alla spakarna var dom kunde göra.


Svante är ju bara 3 år så det här var en riktig höjdare.


Nu var det dags för lite Risifrutti hemma på Hagavägen.
Så på söndag ska Svante gå på hockey och se de stora pojkarna slå Mariestad. Då ska Mörrum vinna eller hur Bebben sa Svante.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar