2011-09-06

Årgång 72-73 var bra





Några som fick spelar A-Laget.
Patrik "Putte"Eriksson var 73:a 9 säsonger.
Ola Rosen var 73:a 2 säsonger.
Joakim Hansson 72:a 9 säsonger
Marcus Ohlson 72:a 3 säsonger.
Martin Kohlberg 72:a 4 säsonger
Johannes Holm 72:a 3 säsonger
Fredrik "Sidde" Olsson 1 säsong.
Jag vet att Marcus Johansson 5 säsonger var 73:a men var inte med på bilden, inte Kalle Stahman 4 säsonger som också blev A-Lagspelare.
Jan Olsson ledare och Hildingsson.
Tränare var Rolf Nilsson mera känd som mycket duktig back i A-Laget och A-Lagstränare.




På den tiden åkte jag omkring och dömde ungdomsmatcher.






Jag kommer mycket väl ihåg de här hockeygrabbarna. Att några av dom skulle spelar i Mörrums A-Lag var jag helt säker på. Om jag inte har fel för mig så blev det hela 7 st. 9 med Richard Stahman och Marcus Johansson. (Kanske någon kan hjälpa mig att minnas). Ola Rosén hjälpte mig med Alla namnen i efterhand. (Se kommentarer).




Patrik var den som lyckades bäst av grabbarna, flyttade till Skellefteå och gick samma väg som storebror Johan.
Patrik spelade 4 säsonger i Skellefteå gjorde 24 mål 48 ass. =74 poäng. Flyttade hem 1995 och spelade 9 säsonger 368 matcher 125 mål 168 assist =293 poäng i tröja nr.24. Blev en målgörare och straffläggare av rang.




Putte blev känd för den berömda snurrstraffen.
Härligt att vara Goisare!










3 kommentarer:

  1. Detta är en lagbild på 72-gänget(Putte o Ola-73)
    Uppe från vänster Markus Olsson,Magnus Nilsson, Mikael Neuman,Patrik Eriksson, Joakim Hansson,Fredrik svensson, Fredrik Olsson, Jimmie hildingsson, Jimmy doverlind.
    Nedre: Mikael Bengtsson,Mattias Olsson, Johannes Holm, Niklas Hansson,Henrik Arvidsson,Ola Ros'en,Staffan Hansson,
    Målisar: Martin Kolberg o Mikael Karlsson

    SvaraRadera
  2. Kalle Stahman var också med.

    SvaraRadera