2011-09-08

I morgon den 9 september fyller Bingon 50 år.

Första bingon som arrangerades i Sverige i organiserad form var i Gunnarstorp IF i nordvästra Skåne 9 september 1961. Det är
I morgon 50 år sedan. Leif "Loket" Olsson berättade i radion i dag att Gunnarstorps IF var nära att gå upp i högsta serien med hjälp av bingopengarna.








Själv var jag med när Mörrum hockeys Supporterklubb startade i Mörrums Folkets Park den 15 december 1980. Jag tror det var Erik Johansson, Ulf Sandgren och Leif Olsson tillsammans med Bertil Kindblad, Jonny Nilsson, Lars-Erik Johansson, Nils "Spader" Persson och jag skulle bara vara reserv tillsammans med Jan-Anders Andersson.
Redan första bingo kvällen så hände det att Spader glömde stänga luckan där nummer bollarna låg. Nummer bollarna hamnade ut på golvet och en föll ner i ett rör. Det var sista och första gången Spader satt som bingoutropare han vägrade. Efter den händelsen fick jag hoppar in som bingoutropare och satt där i många år. Än idag spelar man bingo i Mörrums Folkets Park där Lars-Erik Johansson och Jonny Nilsson är fortfarande kvar Av det gamla gänget som startade. Berth Wadström kom in i bingon när han slutade som Materialare A-Laget jag tror det var 1991.
Valdes samma år till Supporterklubbens ordf. Det är 20 år sedan nu och det har spelats bingo i 31 år nu.









Jag kommer ihåg att Lars-Erik Johansson kom upp på kansliet och bad mig texta vinstlistan.









Glöm inte matchen i morgon!
Det är härligt att vara Goisare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar