2011-09-15

Malin Fransson skrev två helsidor om Växjö Janne i DN.

På DN sporten kunde man läsa som rubrik "För mig är en match ett krig på liv och död"

Växjö Lakers tränare Janne Karlsson är en man som inte skräms av stora känslor.

Janne första tränarjobb var i Huddinges P 16-Lag. Sedan som andretränare i Södertälje efter det hamnade han Björklöven där har klubb med ekonomiska problem. Efter nästan fyra säsonger som både tränare och sportchef lämnade Janne klubben.
Istället avslutade Janne Karlsson säsongen 2005-2006 med att träna division laget Mörrum.
Där kunde han blivit kvar betydligt längre än de två månader som det till slut blev.


- jag trivdes otroligt bra i Mörrum. Hockeykulturen är stark där och jag såg stor potential både i laget och i klubben. Möjligheten att göra något bra fanns där. Jag menar inte att det gått att skapa ett lag för elitserien. Men att ta laget till allsvenskan kändes både rimligt och möjligt. Och att vinna är lika oavsett vilken nivå det rör sig om.
Klart man blir lite rörd när man läser DN sporten. ( läst i Dagens Nyheter sporten Tisdagen 6 september ). Just då brukade jag säga Växjö drog då en vinst lott. Jag lärde känna Janne väl under de månader han var i Mörrum det blev hockey på TV nästan varje kväll.
Nu Kör hockeyn igång i lilla Mörrum igen fast på bortais mot Kristianstad söndagen 18 september och det känns nästan som på Jannes tid att Tommi Hämäläinen har ett härligt gäng på gång. Det var länge sedan jag kände sådana vibbar. Men vi får ha lite tålamod det är ett ungt lag. Hockeyn glöder i lilla Blekinge.


Fredrik Berglind och Head Coach Tommi Hämäläinen.
Visst är det härligt att vara Goisare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar