2011-09-10

Idag den 10 september 1981 var en speciell dag för mig.

När Mörrum tog gick upp i division 1 södra 1979 och sedan byggt klubbstugan 1980, tog styrelsen ett beslut att anställa en kanslist. Efter några styrelse möten blev jag tillfrågad om jag var intresserad. Själv tyckte jag om att jobba med människor, hade nyligen avslutat en fritdsledarutbildning på Jämshögs Folkhögskola. Nu var det så att jag redan jobbade i klubben med att sälja reklam. Dessutom körde jag brottningsträningen med A-Lag och hjälpte till i Sportgruppen.






Försäsongsträning i Norrvång.











Jag gick Ishockeykurs - ungdomsledare/ungdomstränare och marknadsföringskurs. Det domarkurser i några år.






Jag behövde inte så lång tid på mig utan jag tackade ja till jobbet som kanslist i Mörrum Hockey. På den tiden var hockeyn en sektion i Mörrums GOIS.





Den 27 februari 1982 fick ett förslag på mina arbetsuppgifter.
Jag skulle arbetar 30 tim per vecka reglerad tid och 10 tim per vecka oreglerad tid. Nu blev det aldrig så utan det dubbla.
Nu är det så att det har varit en fantastisk tid, tänk lilla Mörrum Hockey blev känt i hela hockey Sverige. Tänk att fått vara med om en sådan underbar tid att få jobba tillsammans med alla dessa ideella ledare och hockeyspelare.
Tack! Jan-Anders Andersson och Ulf Sandgren utan Er hade jag aldrig fått vara med om den här resan.
Är det inte härligt att vara Goisare.





Hjälper till lite i klubben än idag har jäkligt svårt att släppa taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar